Derya Sert (och JÄKLA GREJ!)

Fixar länkarna sedan men ingen kan väl missat att kvinnan som fick en livmoder i Turkiet 2011 nu är gravid. Två veckor bara så jag vet inte om jag tycker att det är bra att det är ute än. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om hela grejen, var en intressant diskussion på någon Facebookgrupp men den som startade den verkar tröttnat snabbt och tagit bort den.
 
http://www.dailytelegraph.com.au/technology/sci-tech/womb-transplant-recipient-derya-sert-pregnant/story-fn5h1ywy-1226619553524
 
http://www.hurriyetdailynews.com/worlds-first-uterus-transplant-patient-pregnant-say-doctors.aspx?pageID=238&nID=44790&NewsCatID=373
 
 
Min grej ramlade ut idag efter enbart haft den ute 5,5 timmar, stoppat in den, den satt bra men uppenbarligen inte. Det var säkert någon månad sedan senast. Försökte även ha något trosskydd istället för bindan vilket brukar fungera bra när den är ute men nu gick jag utanför dörren och uppenbarligen dög det inte då. Nu är jag trött på det här. Trött på det och himla sjukhus flashbacks.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sawdust.blogg.se

Mayer-Rokitansky-Küster-Hauser-syndrome= MRKH.

RSS 2.0